4020021402 |
Aprenentatge d'habilitats de regulació emocional i mindfulness per al professorat d'Ed. Infantil i Primària |
2020-2021 |
Taller. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
14/10/2020 - 15/11/2020 (15 hores) de 17:30h a 19:00h |
|
CRP del Vallès Occidental II |
|
Alcoi, 57 (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
Activitat en format VIRTUAL |
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La idea és poder proporcionar les eines al professorat per tal de sentir-se segur alhora de treballar les emocions amb els seus alumnes i a la vegada adquirir les eines per la propia gestió emocional.
Es realitzaran 6 sessions telemàtiques via Meet, durada 1h 30m.
Horari del curs de Primària: 17:30 a 19h
Calendari de sessions (dimecres):
- 14, 21 i 28 d'octubre de 2020
- 4, 11 i 18 de novembre de 2020
|
| |
Objectius |
L’objectiu principal serà proporcionar al professorat habilitats per poder entendre i regular molt millor les seves emocions. Com molt bé sabeu les emociones juguen un paper essencial en el funcionament del nostre dia a dia. És per això, que ja no només com a professors i/o educadors sinó com a persones, el fet de poder adquirir un major coneixement de les nostres emocions i les dels altres ens permetrà adoptar una nova prespectiva en la resolució de conflictes, en les relaciones interpersonal, en la gestió de les propies emocions, en definitiva ens proporcionarà una nova visió i autoconeixament emocional .
Prendre consciència del que sentim, poder descriure-ho, posar-li nom i tenir eines per regular les pròpies emocions de forma eficaç ens ajuda a poder adaptar-nos a la realitat que ens ha tocat viure i ser més eficaços.
|
| |
Continguts |
Treballarem en l’adquisició de diferents habilitats que us ajudaran a potenciar la vostre intel•ligència emocional i com a resultat un sentiment de competència i autoestima. Dins les activitats treballarem:
1.Aprendre a regular les emocions:
.Consciència entre la relació entre cognició, emoció i comportament.
.Reduir intensitat i la repetició de les emocions destructives. Saber distingir entre emocions útils/adaptatives i desadaptatives.
.Prevenir estats emocionals disfuncionals (angoixa, estrès, ràbia...)
.Eines per afrontar (relaxació, acció oposada...)
2.Com una bona gestió emocional influeix en el rendiment i la cura del professorat.
•Eines per millorar el meu estat emocional a curt i llarg plaç
•Relació entre la vulnerabilitat i el meu estat emocional
•Treballar la consciència emocional i la cura d’un mateix.
3.Conèixer i saber aplicar el Mindfulness (Tenir el control de la nostre ment)
•Què és i perquè serveix el Mindfulness?
•Potenciar la capacitat per centrar l'atenció i la concentració en el present.
•Tipologies de pràctiques (formals vs Informals)
•Què és la ment sàvia i amb que ens pot ajudar?
•Com puc gestionar el descontrol mental.
4.La gestió de l’estrès amb el Mindfulness (Mètodes d’afrontament eficaços)
•Què és l’estrès i perquè serveix?
•Com puc gestionar l’estrès i potenciar la nostre eficàcia amb el Mindfulness?
•Gestió del temps i de la realitat
•Comunicació des de la consciència
•De l’estrès a la salut a través de l’atenció.
5.Com potenciar emocions i estats d’ànim eficaços
•Prendre consciència dels nostres propis estats emocionals
•Aplicar estratègies que ens permetin potenciar els nostres punts forts i ser més eficaços.
•Treballar la competència i domini
6.La resiliència i l’autocompassió
•Què és l’autocompassió?
•Com relacionar-me amb el meu propi malestar?
.Els estats de la ment i la mentalització
|
| |
Observacions |
Donada la situació sanitària excepcional les sessions formatives es realitzaran exclusivament en format VIRTUAL.
|
| |
Formador/a |
Anna Segués Vidal
|
| |
Avaluació |
Assistència del 80% i programació i valoració de propostes d'aula com a transferència de l'activitat formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència del 80% i programació i valoració de propostes d'aula com a transferència de l'activitat formativa.
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
14/10/2020 |
1730 |
1900 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 9 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 10 |
diumenge |
15/11/2020 |
1730 |
1900 |
|
| |